måndag 7 november 2011

"Frågestund"

Ja, jag var ju som sagt på mitt andra psykologbesök idag. Och det kändes kanon. Vi klickar på något sätt hon och jag. Och det känns som om hon förstår varför jag är där. Hon är inte det minsta dömande eller översittare. Hon får mig att känna mig så trygg, och orden bara flödar. Konstigt nog. Jag trodde det skulle vara jätte svårt och krångligt att veta avd man ska prata om. Men jag sa det till henne. Jag vet inte varför jag är här riktigt eller vad det är som gör att jag mår dåligt. Så därför vet jag inte vad det är jag "behöver" prata om. Och det förstod hon precis.

Men vi fortsatte som sagt på själva intervjun om barndomen, skolan, pubertet, sexualitet och lite sådant. Och nästa gång får jag se vad hon kommit fram till. Det ska bli jätte spännande.

Jag ställde ju frågan här om dagen vad ni ville att jag skulle ta upp i bloggen. Och några ville ha någon form av frågestund. Så varför inte! Skriv ner precis vad som helst så får vi se om jag kan svara på det. Ni har tills i övermorgon på er :) 

2 kommentarer:

  1. Jag är 15 år, har 4 diagnoser Adhd Depression Autism och Koncentrationssvårigheter. Går just nu inte i någon skola eftersom jag ska byta nästa termin, går just nu första terminen i 9an men ska gå om halva 8an och hela 9an. Har gått hemma i 5 veckor typ, har ingenting o göra hemma, ingen att umgås med eftersom alla typ tar avstånd från mig och jag blir irriterad så lätt på saker. Jag börjar få panik, för varje dag går jag runt hemma och undrar vad jag ska göra med mitt liv, och jag vill verkligen verkligen åka utomlands men vi har inga pengar, jag vill åka till stockholm men vi har inga pengar, alltså allting kostar pengar som jag vill göra. Vad ska jag göra med mitt liv? :( Har inga vänner kvar...

    SvaraRadera
  2. Alltså seriöst, sluta spamma ner alla andras kommentarer med reklam.

    SvaraRadera