tisdag 16 oktober 2012

Zlatan och Paris

Sover bort i stort sett hela mitt liv känns det som nu. Sover direkt när jag kommer hem från skolan och idag vaknade jag vid sju. Helt orkeslös. Sjukt jobbigt. Men så är det just nu. Tydligen. Men nu har vi kikat på Sverige - Tyskland och det känns skönt att engagera sig i något, något annat än sig själv och skola och allt tråkigt. Dessutom gick det bra också! Och på lördag åker jag till Paris med Casper, det ska bli helt fantastiskt. Så himla skönt och komma bort från allt och bara vara han och jag. I en av de mest romantiska städerna i världen. Det ska bli helt underbart.

Hur är det med er förresten?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag hittade din blogg när jag googlade "deprimerad tips" och kom till ditt inlägg om hur man tar sig ur dipparna. Jag fick nyligen veta av en läkare att jag är deprimerad och idag har jag verkligen en dipp. först kändes det skönt att någon annan konstaterar att mina problem faktiskt beror på depression men nu när jag smält det i några veckor känns det allt jobbigare att acceptera att just jag är deprimerad. Hur har jag kunnat hamna här liksom? Inte det att jag är "för bra" för att bli deprimerad men jag fattar inte riktigt varför det har blivit så här. Känns som att jag står inför en massa jobbiga självinsikter... Det hela blir ju heller inte bättre av att man känner att man inte kan sköta sitt jobb. Jag fick en sådan omedelbar igenkänningskänsla när jag läste dina senaste inlägg och var bara tvungen att kommentera! Jag är också sjukt rädd för att sjukskriva mig, katastroftankarna sköljer över en och man är rädd att telefonen ska ringa (vad ska jag säga när jag bara gråtet och gråter liksom). En annan roligare grej är ju att jag också ska åka till Paris i helgen med min älskling! Lite konstigt sammanträffande faktiskt. Ser fram emot det så himla mycket men tiden känns så lång dit. Och så får jag lite dåligt samvete för att jag mår så dåligt nu när jag "borde" vara glad för allt kul jag ska göra och hur bra jag har det egentligen. Det är fan inte lätt det här med depression. Ska läsa lite mer av din blogg nu, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

    SvaraRadera