fredag 12 oktober 2012

Att prioritera sig själv..?

Skriver inte allt för ofta längre. Ska försöka ta tag i det igen. Verkar finnas några av er där ute som ändå uppskattar det jag gör och finner nån sorts tröst i det. Så jag ska försöka bli bättre!

Det har varit mycket det sista. Skolan går i 120 och sedan jobb på det, ofta samtidigt som jag bör vara i skolan. Sen har vi cirka 15 böcker vi behöver tugga oss igenom och inte nog med det, vi har tio grejer till som ska göras samtidigt. Samtalsövningar, speglingsövningar, nämndemöten, seminarier skriva utredningar, hitta på olika fall. Ja gud vet allt. Mycket är det i alla fall. Så den senaste veckan har jag mått kasst. Riktigt kasst.

Det börjar med att jag blir mer och mer lättirriterad. Sedan kommer klumpen i bröstet. Det liksom suger och pirrar samtidigt. Svårt att förklara för er som inte varit med om det själva. Men det är som om man är nervös, hela tiden. Känslan är ungefär den samma. Sedan blir jag mer och mer illamående och äter dåligt. Helst ingenting alls. Vilket inte gör att jag mår bättre. Varje andetag känns liksom tyngre. Mer ansträngande. Kan tänka mig att det känns så att ha astma.

Det är så sjukt att ångesten och depressionen (vet inte om jag är kvar i den eller om jag kommit ur den, men det tar vi i ett annat inlägg) kan orsaka såna fysiska besvär. Att man känner utav det "på riktigt". Det är skrämmande.

Men min lösning i det hela. Med hjälp av Casper, min terapeut och en fin vän. Blir att tagga ner. Sluta säga ja till allt. Jag ska ringa och sjukanmäla mig till jobbet (halsfluss skyller vi på, pinsamt att behöva ljuga, Men så är det..), ska jobba söndag, måndag, tisdag och onsdag egentligen. Men det går bara inte just nu. Nu ska jag prioritera mig själv. I alla fall försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar