lördag 23 juni 2012

Midsommar.

Ja, då har det varit midsommar. Hur har ni klarat er igenom denna högtid? Har det varit bra? Eller har ni känt er pressade att hitta på något och ha så där fantastiskt bra och trevligt? Så hade jag känt för bara något år sedan. Press att gå ut och hitta på något. Dricka för mycket och tvinga sig själv till att ha kul och hetsa. Klä sig ursnyggt men ändå känna sig ful. Men i år har jag jobbat. Hur skönt som helst. Jag har inte firat med familjen som vi alltid gör annars. Jag har inte varit med vänner och grillat och stojat. Jag har inte haft ångest inför kläder och vädret och gud vet allt. Jag har bara varit. Jag slutade 22.00 och kom hem och la mig i soffan hos Casper och kikade på fotbollen och käkade chips. En kanonbra midsommar.

Men visserligen hade det här kunnat blivit en sån där Pripps Blå midsommar. Ni vet när de är ett gäng vänner ute på någon ö och grillar, skrattar, badar och bara har det bra. Dricker öl för att det är gott, och man halvligger på någon klippa någonstans och lyssnar på musik fram till småtimmarna. Man skrattar och njuter av att vara trygg och lugn. Det hade kunnat blivit en sådan midsommar. För just nu mår jag bra. Men jag är helnöjd med utfallet ändå. Jobb, fotboll, chips och kärlek.

Så, hur har ni haft det gott folk?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar