onsdag 27 juni 2012

"Vad jobbar du med?"

Jag jobbar på ett serviceboende för personer med psykiska och fysiska funktionshinder. Komiskt nog. Eller ja. Så konstigt kanske det inte är. Det är ju faktiskt det jag brinner för. Och det jag vill jobba med i någon form i framtiden. Det komiska är väl att jag själv känner mig aningens psykiskt sjuk. Ångest, depression och HSP. Men jag trivs, som fisken i vattnet. Jag känner mig betydelsefull och jag har stor möjlighet att påverka tiden jag spenderar på arbetsplatsen. Vi har väldigt strukturerade arbetsrutiner som varje dag finns nedskrivna och uppslagna att följa. Men samtidigt finns tid och utrymme för förändringar. Och man kan hitta på saker tillsammans med de boende. Mina arbetskamrater är jättefina människor. Och vi har kul tillsammans. Så förhoppningsvis kommer den här arbetsplatsen och mitt arbete att hjälpa mig komma över ångesten som jobb alltid varit förknippat med tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar