tisdag 12 juni 2012

You know, the rainy days they ain't so bad when you're the king..

Det är en rad ur en Kings of leon låt. Min syster har gjort en tavla med den texten på, i skolan (en tavla som jag fick, hihi). Och när hon kom hem med den idag så satt jag vid baren i köket och grät med Casper. Mamma hade behandlat både mig och Casper illa och sedan drog hon i frustration (hon orkade inte se på oss...). Sedan kom hon hem och vi redde ut det. Vi pratade om det och jag grät, och hävde bland annat ur mig hur jag har tröttnat på att göra allt som vår låtsaspappa inte gör då han är iväg och jobbar hela tiden. Jag har delat allt som har med ett hem och en familj att göra med henne. Som jag inte får uppskattning för - bara det jag inte gör märks. Men allt blev bättre och det löste sig. Men efteråt grät jag ändå för att jag blir besviken, arg och skämdes över att hon beter sig så. Och då kom min syster hem. Hon pratade med oss båda två. Sen började vi kika på de två tavlorna hon hade haft med sig hem från skolan. Innan hon gick in på sitt rum sa hon:

    "Du får va the king helt enkelt så blir inte the rainy days så jobbiga"

och så gick hon. Och de där orden fastnade. Ja, så enkelt kanske det är. Jag får se till att bli the king över mitt liv helt enkelt. Så kommer de jobbiga dagarna inte att bli lika jobbiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar