måndag 25 juni 2012

Zlatan och jobb

Har legat i sängen hela morgonen med Casper och vovven och en kopp kaffe och läst Jag är Zlatan. Han är officiellt min nya idol. Grym kille. Jag gillar verkligen att han berättar sin historia för att stärka andra och för att ge barn som ses som "annorlunda" en röst. Starkt gjort. Och det gick ju ganska bra för honom om man säger så. Det visar att det går om man vill. Och om man vågar vara sig själv.

Nu ska jag snart iväg till jobbet. Och det känns inte det minsta jobbigt. Och det gör mig så himla lycklig! Har alltid haft ångest inför jobb. Varje gång, varje dag jag skulle iväg. Ångest ångest ångest. Svart tung ångest. Så fruktansvärt jobbigt. Men nu är det som bortblåst. Om det beror på att jag har ett underbart bra jobb eller för att jag mår bättre nu det vet jag inte. Men jag gillar det.
- Hur känner ni inför jobb? Har ni ångest?

2 kommentarer:

  1. Zlatans bok är grym! Visst har jag haft jobbångest men idag mår jag bra av att jobba. Idag har jag stor möjlighet att påverka min egen arbetssituatin vilket känns kanon! Kul att läsa att du mår bättre =) Vad jobbar du med? Det kanske du har berättat tidigare men isf har jag missat det!

    /Peter

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid lite ångest på jobbet, i och med att jag har social fobi och emellanåt depression.
    Men jag trivs i alla fall på mitt nuvarande jobb och då har jag mindre ångest.
    På mitt förra jobb, tyckte jag att det satt ångest i väggarna. Det var så mycket som var fel och som man inte kunde påverka, och det göder ju ångesten.

    SvaraRadera