onsdag 25 april 2012

Du är starkare än vad du tror.

Jag fick nyligen en kommentar som innehöll orden "du är starkare än vad du tror". Jag är starkare än vad jag tror... Hmm, undra om det kan vara så i många fall? Att jag tror mindre om mig själv än vad jag faktiskt är kapabel till. Att jag tänker på gamla händelser och refererar till det. Och tror att jag fortfarande är samma som då och där med kommer att reagera och agera på samma sätt som då..?

Jag kände det när jag läste just de orden. Du är starkare än vad du tror. Att kanske, kanske är det så. Om jag försöker göra den tanken till min egen, och tar till mig den kanske jag inser att det är så. Man kan ju alltid hoppas. Den kommentaren betydde väldigt mycket i vilket fall. Och den berörde mig. Så nu ska jag försöka tänka så framöver. Att nej, backa inte undan nu, jag är starkare än vad jag tror...

1 kommentar:

  1. Du har helt rätt tankegång. Det är bara du som kan bestämma hur du ska vara. Om du tänker att du inte kan något, då kan du heller inte något men om du tänker att du är stark så klarar du det. Men ta det lugnt och tro inte att du kan klara av allt på en gång utan man får misslyckas ibland. Men det är bra att du börjar tro på dig själv för du är unik och värdefull precis som du är.

    SvaraRadera