onsdag 14 september 2011

Hej och välkommen?

Jag har äntligen tagit tag i hela den här idén med att skapa en blogg om min depression. Jag vet inte om den kommer få något gensvar, men jag gör det just nu för min egen skull. Och om någon där ute skulle ramla på den, ser jag det som ett plus i kanten. Men jag ser gärna att ni lämnar en kommentar så att jag ser att ni är med.

Jag fick min diagnos för cirka ett halvår sedan. Min då relativt nya pojkvän vågade stå upp mot mig och säga: "Jag tror att du är deprimerad". Det kom som en chock. Nej inte jag, jag är väl inte mer ledsen än någon annan? Och det har inte hänt något fruktansvärt, vad jag kommer ihåg i alla fall. Men någonstans inom mig kände jag hur han träffade rätt. Så eter många om och men gick vi till en läkare och en psykolog, och så var fallet - jag är deprimerad. Och jag lider av panikångest. Och det visade sig att jag lidit av depressionen sen tidig ålder.Orsak: fortfarande relativt okänd.

Jag äter nu Citalopram Teva 20mg och det fungerar så där. Jag funderar på att byta. Men det kommer vi till en annan gång. För detta får räcka för idag. Se det som en kort introduktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar