fredag 30 september 2011

Jag har ringt och sökt ny psykolog.

Idag tog jag tag i att ringa sjukhuset och få kontakt med någon som kunde hjälpa mig till en ny psykolog. Jag var ända tvungen att ringa då mitt recept på citalopram var slut (vilket jag tycker att det är varje månad?). Det har varit något jag dragit mig för. "Hej! Jag är psykiskt sjuk. Behandla mig oerhört varsamt och försiktigt! Annars går jag sönder. Jag är även smittsam. Och ja jag är där med en avvikare i det svenska samhället." Men nu var det gjort. Nu väntar jag bara på att någon läkare ska ringa tillbaka. Det jobbiga nu är att säga att jag inte vill gå tillbaka till henne jag hade förut, och att jag hoppade över de sista mötena för att det inte kändes bra alls. Men jag har nu insett att jag behöver prata med någon och bearbeta saker och ting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar