torsdag 26 januari 2012

När gjorde du senast något ENBART för din egen skull?

Idag gjorde jag någonting bara för mig själv. Något som ingen annan hade fått mig att göra eller övertalat mig till. Det var inte för att göra någon tillags eller för att "se bra ut utåt". Nej. Det vara bara för min egen skull. Jag gick på invigningen av Clarion Post Hotel. Det var bland annat Timbuktu, Fibes, Oh Fibes, Tove Styrke och Danny som uppträdde och det var riktigt bra.

Casper orkade inte följa med, han var seg efter jobbet och det var grymt kallt ute. Så han ville inte. När jag sen satt på vagnen hem så tänkte jag att va fasen, jag stannar hemma jag med. Det är kallt och kommer säkert inte ens vara bra. Jag övertalade alltså mig själv att jag inte ville gå. Men när jag kom hem så slog det mig. Varför kan jag inte göra det för min egen skull? Vill inte Casper med så spelar väl inte det någon roll? Jag är vuxen, och jag klarar mig själv. Så jag klädde på mig och gick iväg. Själv. Ensam. Något som egentligen är hemskt skrämmande i mina ögon. Och det kändes hur bra som helst. Jag klarade mig hur bra som helst. Så varför ska jag kompromissa och leva efter vad andra tycker och vill? Det var väldigt väldigt väldigt längesedan jag verkligen gjorde något sådant här. Och jag är riktigt stolt över mig själv. Och Casper med. Just nu känner jag mig grymt stark.

2 kommentarer:

  1. Grymt! Älskar Jasons musik :)

    SvaraRadera
  2. coolt. vad modig du var. jag har aldrig gått ut sådär själv,nåt jag måste våga börja med kanske ;-)

    SvaraRadera