söndag 1 januari 2012

Nyår och nyårslöften.

Gott nytt år på er! Hur var ert nyår, har ni några nyårslöften? Tell me! Själv har jag inte ett enda. Funderade på flera olika. Börja träna mer. Blir gladare. Plugga mer. Sluta äta godis. Men jag la ner det. Jag känner mig själv. Och just nu kommer jag inte klara av att hålla ett enda av dem. Då skulle jag bara se de som stora nederlag och misslyckanden. Ytterligare ett bevis på att jag inte duger. Så det fick vara i år. Men har ni några löften så berätta, jag är nyfiken! (a)

Det var en bra kväll för mig igår. Vi hade hit lite folk på middag och spelade lite spel. Det var ett tag när jag kände oron växa inuti mig, och jag blev tystare och tystare.Tillslut är oron det enda man kan tänka på. Det är så läskigt. Man skrattar och försöker hänga med. Men ögonen avslöjar att man är någon annan stans i tankarna. Men Casper (som alltid är vid min sida) sa bara att "det finns ingenting nu som oroar dig. Vi har det bra, det är tryggt. Och vi är med människor vi älskar." Och det hade han helt rätt i. Så med de orden och lite extra närhet till honom så försvann det och vi hade en kanon kväll.

Så gott nytt år på er. Och hoppas att året som kommer ska bli ett snäpp bättre än det förra. Det förtjänar vi.

5 kommentarer:

  1. Är det din kille som är så klok? Önskar att jag haft en sån bra kille, och att jag kunde berättat om min ångest som jag kan få bland folk. Mitt ex förstod aldrig riktigt, och jag vågade/kunde inte berätta hur det var riktigt.
    Och du är så ung och har redan så bra insikt!
    Just den där känslan när oron växer och växer... Så jobbig! Så många situationer den kommit. Till slut undviker man sociala situationer för man vill inte ha den där olustiga känslan.
    Men om jag hade haft nån som sa att det är lugnt, vi är bland människor vi älskar osv, så hade det varit guld värt.
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  2. jag har ett nyårslöfte det här året och det är att jag inte får kontakta mitt dumma ex som knäckte mig psykiskt...

    jag får äta hur mcyket godis som helst, gråta och vara dum, ful och patetiskt. men jag tänker INTE sjunka så lågt att jag messar eller ringer det svinet igen! ;-)

    SvaraRadera
  3. och jag håller med karin, bra kille din kille verkar vara. skönt med någon som förstår, det betyder väldigt mycket.

    SvaraRadera
  4. Bra charlotte!!!Hoppas att du håller ditt löfte!! Det är du värd!!
    Kram Agneta Blomberg

    SvaraRadera
  5. tack agneta! :-))

    SvaraRadera