onsdag 22 februari 2012

Skymningen

Som ni kanske vet drömmer jag mycket mardrömmar. Om både det ena och det andra som säkert kan analyseras på något intressant sätt. Jag drömmer så mycket så att jag sover oroligt och det ger mig en obehaglig känsla under dagen. Det sitter liksom i, även fast jag kanske inte kommer ihåg drömmen i sig.

Jag har fått diverse tabletter för det här. Men även om jag har fått det svagaste svaga så påverkar de mig oerhört starkt. Jag är dimmig dagen efter. Mitt huvud hänger liksom inte med. Och jag har väldigt svårt att komma upp på morgonen (och det är svårt som det är). Så mamma tipsade mig om att hälsokosten kanske har något lite lugnande man kan ta på kvällen, som består helt av naturliga saker. Så för två år sedan ungefär testade jag ett natt-te som de hade, och det funkade kanon! Jag sov som ett barn. Jag vet inte om det var inbillning eller ej. Men vad spelar det för roll? Jag trodde på att det skulle funka och det gjorde det. Så nu har jag börjat med det igen. Denna gången hette det Skymningen. Faktiskt himla gott. Så då tar jag en liten kopp (så det blir starkt) precis innan jag lägger mig och jag sover utan att drömma. Underbart. Värt att testa för er som sover oroligt :)

6 kommentarer:

  1. Hej! Tack för ett bra tips! Har inga sömnproblem själv men jag känner flera andra som har problem med sömnen.
    KRAM Agneta Blomberg

    SvaraRadera
  2. Jag har följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat.

    Jag har alltid varit emot mediciner och sånt, eller jag har väl egentligen varit emot att jag inte mår bra. Det är så långt ifrån mig som nåt kan vara. Nu har jag idag tagit min första Sertralin och jag är sjukt orolig för biverkningar, hur kände du när du började medicinera?

    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Starkt att våga berätta här att du mår dåligt. Det är ett steg i rätt riktning tycker jag :)
      Jag svarade i ett inlägg, jag hoppas det är okej. Annars säger du till så tar jag bort det direkt!

      Stor kram!

      Radera
  3. bra tips, dett skall jag gå och titta efter och köpa om jag hittar. jag har börjat med atarax (lugnande mot ångest och oro). tycker de är mycket bättre än sömtabletter, det funkade inte alls för mig, blev bara jättetrött av dem dagen efter, och kunde inte sova av dem ändå.

    men ataraxen kan man ta vid behov, även på dagen om man har oro och ångest. jag brukar ta på kvällen och sover bättre och blir lugn av dem. prova. dom är heller inte beroendeframkallande vilket jag tycker är jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också atarax faktiskt, men precis som du säger så blir jag bara trött dagen efter av dem. Jag känner mig seg och borta på nått sätt. Så jag tar dem inte längre. Bara vid behov om jag är väldigt orolig och så där. Men testa te't vet jag, jag inbillar mig att det funkar i alla fall :P

      Radera
  4. Var försiktig med hälsokost och kolla alltid av med läkare innan. Viss hälsokost påverkar medicinering med psykofarmaka. Men det kanske du har koll på?=)

    SvaraRadera