lördag 31 december 2011

Att koppla bort.

Det har varit lite halvdålig uppdatering nu det sista. Men ingen här hemma vet ju hur det ligger till. Så det är inte det lättaste att komma till och skriva utan att någon ser. Så det blir så här nu på kvällskvisten.

Jag har sett till att hålla mig sysselsatt under dagarna nu när inte Casper har varit här. Så att jag inte får så mycket tid att tänka och känna. Jag har gått och lagt mig sent för att slippa "dödtid" då jag bara ligger och vrider mig i sängen. Visst, man ska inte fly det jobbiga. Absolut inte. Och jag har egentligen inga problem med att vara ensam. Det har jag kommit över sen ett par år tillbaka (tack och lov). Så jag klarar mig bra själv. Men nu när jag är hemma hos familjen och när jag inte mår som allra bäst, så blir det lättast så. Jag vill bara koppla bort det ett tag. Låtsas som ingenting och bara vara. Kanske kommer det ikapp och biter mig i ryggen. Kanske klarar jag mig och mår bättre efteråt. Vi får se. Jag hoppas att om jag bara tänker positivt och inte lägger för mycket energi på onödiga saker så ska det gå bra. Vi får hålla tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar