måndag 26 december 2011

Ångest till tusen...

Har haft världens ångest hela dagen. Vi hade några vänner hemma igår kväll. Vi spelade spel och spelade lite gitarr och sjöng, och det var kanon trevligt. Men det blev nog lite mycket vin. Och jag dricker så sällan så jag tål ju nästan ingenting. Och idag när jag vaknade mådde jag fruktansvärt. Inte bara att jag var bakfull, utan ångesten. Men det är ju det som är det värsta. Allt blir dubbelt så jobbigt när alkoholen går ur koppen. Alla känslor och allt jobbigt. Det är därför jag sällan dricker. Jag hatar det lika mycket varje gång.

Men det som varit extra jobbigt idag är att Casper och vovven åkte tillbaka hem. Han ska träffa sin familj nu i några dagar. Och vår tik löper så hon behövde lite vila från vår andra hanhund som vi har hos mamma. Och visst kunde jag följt med, men vi bestämde att det nog var bäst för mig att ta det lite lugnt och vara hemma med familjen några dagar. Men nu känns det inte så...

1 kommentar:

  1. jag är en 16årig tjej som lider av en psykisk depression/tvångssyndrom - sjukdom. i min blogg som jag tycker ni borde ge ett klick in på, där skriver jag av mig en en massa om mitt mående och så får ni hänga med mig i mitt kämpande liv. delar jättegärna med mig av min tankar & känslor till er och delar med mig utav min styrka som kanske kan hjälpa dig om du också mår dåligt eller kanske bara vara intressant att läsa om? kika in på min dagbok dårå! -> http://tankarhitodit.blogg.se

    SvaraRadera