fredag 16 december 2011

Saker och ting låter så enkelt i teorin.

Jag är ledsen över den dåliga uppdateringen. Men det blir lätt så när man inte är jätte pigg på livet. Känns som om det enda jag skriver om är att allt suger och att livet är hemskt. Visserligen är det väl sådana tankar och funderingar som lättast tränger sig på när man inte mår helt okej. Men ändå. Jag ser ju inte allt i natt svart. Tro det eller ej.

Jag träffade en klasskompis igår och fikade och gick lite på stan. Jag hade precis innan varit hos psykologen och ville egentligen bara velat gå hem och lägga mig. Det var tuffa ämnen som diskuterades igår. Men som vi kom fram till när vi satt och pratade så var det bra att vi hade bestämt innan att vi skulle ses en viss tid. Även om hon påpekade att om jag inte kunde eller ville så var det bara att höra av sig, så tog jag tag i mig och gick iväg. Och vi hade hur trevligt som helst. Som alltid..

Så varför denna "ångest" och oro innan? Jag blir så fruktansvärt förbannat jävla piss trött på det rent ut sagt. Jag vill inte mer. Det är för påfrestande. För när jag väl gör dessa saker som känns jobbiga och svåra så går det oftast bra. Det kanske inte alltid är en dans på rosor. Men jag klarar av det och känner mig stärkt efteråt. Jag är så trött på att jag fantiserar ihop alla tänkbara senarior om vad som kan hända, hur det kan kännas eller vad det kan leda till i olika situationer. Kan jag bara inte låta saker vara och bli vad de blir? Folk i min omgivning är förhoppningsvis med mig för att dom faktiskt gillar den jag är. Och alla gör misstag. Alla säger fel. Alla är trötta och sura ibland. Ingen är perfekt. Vad det nu är.

Jag måste nog helt enkelt "bara" försöka acceptera att jag inte kan vara perfekt. Jag kommer att göra fel. Jag kommer inte alltid orka lyssna på varenda ord föreläsaren säger. Jag kommer inte kunna allt vi går igenom i skolan. Jag behöver inte vara rolig hela tiden. Eller snäll. Ibland får man tänka på sig själv. Och Lyssna på sitt inre. Folk förstår det. För de funkar på precis samma sätt..
Visst låter det enkelt? Barnsligt enkelt... I alla fall i teorin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar