lördag 3 december 2011

Att tvinga sig själv att tänka annorlunda.

Jag fick en tänkvärd kommentar på mitt förra inlägg. Att om man bara hade haft ett år kvar att leva, vad hade man gjort då? Hur hade man tänkt? För inte hade jag då gått runt och lagt timmar på att fundera på allt som händer och vad man kan göra åt det och vad man inte kan göra. Lagt all energi på det dåliga medans det vackra och det bra bara runnit av mig. Nej, då hade man sett allt det fina och bra och njutit av det. Man hade struntat i vad andra tyckte och bara levt sitt liv. Gjort det man mådde bra av och saker man inte riktigt hade vågat göra tidigare. Hade man missat vagnen hade man fått några minuter extra till att bara vara.

Men just nu är det inte riktigt så enkelt. Tankarna och allt det där omedvetna tar över. Men man kan ju försöka tänka lite i dom banorna. Även om det är svårt, men vad gör det om jag kommer två minuter för sent, eller vad gör det om maten blir lite bränd? Det är väl inte hela världen. Det blir bättre nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar