söndag 27 november 2011

Att se över sitt liv.

Det har varit lite dåligt med uppdatering nu under helgen. Men det beror på, som ni kanske förstått, att mina kusiner och min syster varit här. Men vi har haft en kanonmysig helg och var på Liseberg i fredags. Vilket faktiskt gav lite julkänsla mitt i allt grått och tråkigt. Vi har bakat lussekatter och gjort ansiktsmasker. Det har varit en sån helg som ger energi, inte tar. Och det är sådana personer och saker man ska pyssla med. För alla har vi personer runt omkring oss som bara slukar energi. Och jag har gjort så att jag har slutat umgås med dem. För det går inte. Man orkar inte i längden. Så man måste faktiskt tänka på sig själv, för när man mår dåligt så bör man se över sitt liv. Vart kan man göra förbättringar? Var kan man "spara" energi? Vilka saker ska man undvika? För sådana små saker kan göra så otroligt mycket. Så stanna upp och se er omkring och tänk över vad ni faktiskt kan göra för att må bättre.

2 kommentarer:

  1. Jag är så otroligt tacksam över att jag hittade din blogg, den har gett mig så mycket. Känner igen mig i nästan allt! De med att sluta umgås med dom som tar energi, de har jag gjort också. Och nu har jag bara 1 kompis kvar som jag gillar att umgås med och som jag kan prata med om allt! Sluta aldrig blogga, du är bäst! Och du ger så mycket! <3

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bättre med några få vänner som man kan lita på som inte tar så mycket energi. Håller också med om vad du skriver. Känner också igen mig en hel del.
    Kram Agneta Blomberg

    SvaraRadera