onsdag 16 november 2011

Om psykologbesöket

Jag har glömt av att skriva om psykologbesöket i måndags. Jag fick ju min "bedömmnig" och det kändes jätte bra. Hon hade vrkligen lyssnat på det jag sagt och hon är inte det minsta dömmande. Hon är kanon. Hon frågade och var jätte noga med att påpeka att jag inte behövde fortsätta hos henne. Utan att jag kunde få någon annan om det inte kändes bra. Men jag känner mih bra bemött och tygg med henne, så jag valde att fortsätta.

Det var ett tungt samtal i måndags. Men det känns bra att höra någon annans tankar om det utifrån. Men jag ska dit nästa torsdag igen och då ska jag be henne om råd att förbättra min självkänsla och få bort skuld tänket jag har hela tiden. Så jag tror det här kommer bli kanon. Även om jag har mina dippar så känns det lite bättre nu när allt har kommit igång.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag bara undrar hur du fick kontakt med din psykolog? Blev du remitterad av din läkare, kontaktade du själv psykriatrin eller är det privat?
    Jag känner mej så vilsen i valet mellan kurator/KBT/psykodynamisk/terapeut/psykolog... Vore jättesnällt om du ville berätta hur du kommit dit du är nu
    MVH/Vendela

    SvaraRadera