söndag 13 november 2011

Varför känner jag mig så här?

Jag vaknade med en olustig känsla i kroppen. Den smög sig på igår kväll. Magen gjorde ont och jag var rastlös i kroppen. Det är så svårt att förklara, jag vet inte om ni förstår. Men nu när jag sitter här så känner jag mig konstig i kroppen på nått sätt. Jag är rastlös och pirrig. Händerna är lite skakiga och jag vill bara göra något. Men jag vet inte vad och jag är samtidigt helt orkeslös i kroppen. Det är såna här saker jag undrar om de beror på depressionen, eller om det helt enkelt bara är så här jag fungerar..?

6 kommentarer:

  1. jag menar inte detta som något illa,
    men jag tror att du känner efter och analyserar lite för mycket..? du vet att det man fokuserar sina tankar på förstärks, det får man mer av. rekommenderar dig starkt att läsa en bok om attraktionslagen. "the secret / hemligheten" är en lättläst sådan bok. jag lovar att om du lyckas lära dig styra dina tankar bara en gnutta så kommer du automatiskt må bättre! visst är det lättare sagt än gjort men jag rekommenderar dig som sagt att läsa om detta, det har hjälpt mig och många andra jag känner (som verkligen varit på botten, bl.a mycket svårt psykiskt sjuka )

    det är ett tips, du gör naturligtvis som du själv vill med det :)

    kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag ska verkligen kolla upp den :)

    SvaraRadera
  3. Jag är EXAKT likadan! rastlös och pirrig, men samtidigt orkelös i kroppen, exakt!

    SvaraRadera
  4. Btw den boken den människan snackar om, ''hemligheten'' den har min mamma bett mig o läsa men jag har inte orkat, hon har också sagt att man mår bättre av den, har börjat lite på den men fattade inget så la av typ.. får kolla upp den igen

    SvaraRadera
  5. "Be så ska du få" är en annan bok som tydligen ska vara bra. Jag pallade inte att läsa den men det kanske du klarar av.

    SvaraRadera
  6. känner likadant, tror att det är rastlöshet och oro som hänger ihop med depressionen... tror det kan hjälpa att träna lite, eller gå långa promenader, det gör nog att man kommer ner i varv och får lite mer bra energi istället... ialfl så brukar det hjälpa för mig. det gäller att fixa "ro i sinnet" liksom :-) kanske hjälper det att umgås eller att prata med någon också.

    SvaraRadera