söndag 20 november 2011

Att vilja stanna tiden.

Kan ni få den där känslan av att ni bara vill stanna tiden? Att om allt bara kunde stå stilla för några timmar så vore det perfekt. Jag brukar få så ibland på kvällarna. När det är mörkt ute och alldeles stilla. Jag och Casper ligger i soffan utan att ha tv'n på och bara pratar. Det brinner levande ljus och just i den stunden kan inget jobbigt nå mig. Det är bara han och jag och mörkret. Det är nästan som om vi gömmer oss för omvärlden. Pratar om saker som bara rör oss. Vi skrattar och är bara så där nära som vi kan vara. Och just i den stunden önskar jag att allt bara kunde stå stilla. Att natten skulle bli oändligt lång och att allt skulle vara så där stilla och perfekt, bara lite lite längre. För det är just då som jag mår som allra bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar