onsdag 2 november 2011

Sitter hemma i sängen.....

Det blev ingen tentaöl. Överraskad någon? Inte jag.. Fan, vad trött jag blir på mig själv ibland. Det är som att min kropp automatiskt börjar må dåligt när jag ska göra något som äjag egentligen tycker är lite jobbigt. Jag hade bestämt mig för att gå, men när jag väl är hemma börjar jag må illa och jag är dödstrött. Nästan som om jag vore bakfull? Så jäkla knepigt.

Men men. I morgon vid 11 så väntar ett besök hos tandläkaren, vilket inte är vidare kul för någon med tandläkarskräck. Det är bland det värsta jag vet. Vet inte varför, men jag mår jätte dåligt bara av tanken att gå dit. Mamma kommer hit för att följa med och Casper ska naturligtvis också med. Så vi blir ett helt gäng. Jag har även fått dem att skriva in att jag är tandvårdsrädd som de så fint kallar det, eftersom att det är första gången hos den här tandläkaren. Men nu vill jag bara att det ska vara över så att jag kan lägga det bakom mig. Det har varit så mycket olika orosmomemt nu under en kort tid. Jag vill bara kunna slappna av lite!

2 kommentarer:

  1. jag vet att man gärna vill vara "som alla andra" och gå ut och dricka öl och umgås och så, och så blir man jättebesviken och mår dåligt för att man inte vill, eller kan, eller orkar följa med. men det är ok, du måste och får tänka på att du faktiskt är sjuk, och då kanske man inte kan göra sånt som man kunnat innan. iallafall så brukar jag försöka tänka så när jag mår dåligt, att det blir faktiskt inte bättre bara för att man tvingar sig, man skall ju göra saker för att man VILL och har lust till dem, annars blir det ytterligare ett kravmoment liksom, och lusten till det som faktiskt skall vara roligt kan försvinna ännu mer.

    tänk på att du är snäll mot dig själv om du är hemma och tar det lungt istället, du är ju faktiskt jätteduktig som pluggar och allt fast du har en depression., det är inte många som kan och orkar det.

    jag brukar iallafall försöka tänka på mig själv och släppa dom där kraven, det viktigaste är attt man lyssnar på sig själv, det är bara du som vet hur myclet du vill och kan klara av...

    och dom som vet om att du mår dåligt och bryr sig om dig vill ju självklart inte att man skall gå ut om man inte kan eller mår bra av det.
    resten ska man skita i ;-)

    kramar!

    SvaraRadera
  2. kan man kontakta dig på mail och prata om detta?

    jag har under snart ett år lidit av depression. Går nu i samtal sen 4 veckor tillbaka. Skulle vara skön tatt prata med någon i samma sits. maila gärna mig på evvo1@live.se

    SvaraRadera