tisdag 22 november 2011

Att sova för mycket.

Många som lider av depressioner och ångest har ofta problem med att sova. De ligger och vrider och vänder sig av oro och allmän rastlöshet. Men jag är tvärt om. Jag sover enormt mycket. Igår somnade jag vid sju.. Det är som om min kropp ständigt är utmattad, trots att jag inte gör nästan någonting. Det känns nästan som om alla mina känslor och negativa tankar suger ur mig all energi. Jag lägger så mycket fokus på att analysera saker och ting och fundera kring det ena och det andra så jag är helt matt i kroppen. Och det är inte alls kul. Dagarna bara försvinner och jag orkar inte göra någonting. Många säger ju att man ska röra på sig för att bli pigg. Och det gör jag. Vi har ju hund, så jag är ute och går flera gånger om dagen. Men inte blir jag piggare för det. Och jag har ju ryggproblem sen långt tillbaka, och nu när jag sover så mycket så får jag ännu ondare i ryggen. Det blir till en enda stor ond spiral. Och jag antar att ni är fler där ute som sover mycket under perioder när ni mår sämre. Så jag vet att jag inte är konstig eller annorlunda. Men det är fasen inte kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar