lördag 29 oktober 2011

Att sova dåligt.

Jag är trött på att vara trött. Jag somnar runt nio varje kväll, ibland så tidigt som sju. När jag väl sover så drömmer jag jätte mycket. Jag drömmer konstiga och påfrestande saker som hänger i när jag vaknat och ibland hela dagen.

Som i natt när jag drömde att jag sprang ett lopp på 10 000 m. Jag var utmattad och trött hela loppet, men jag var tvungen att vinna. Det fanns inget annat. Casper och hans pappa peppade mig på upploppet och jag skrek och svor när jag sprang. Benen orkade inte, lungorna fick ingen luft, men dom skrek och hejade, benen sved av mjölksyra. Men jag var tvungen att vinna. Jag snubblade och snubblade. Men jag visste att jag låg först, ingen hade passerat mig, men när jag kom i mål så sa det att jag kommit på fjärde plats. Och jag blev vansinnig. Jag kastade saker och skrek. Det var inte möjligt!? Sen kommer Casper fram och säger att jag inte är av rätt virke, han visste att jag inte skulle klara av det och så vidare... Det var en fruktansvärd dröm, även om det låter harmlös.

Sen blir vi väcka ibland upp till fyra gånger per natt av vår hund som behöver ut. Jag vet inte varför hon gör det, så har det inte varit förut. Så det blir aldrig någon hel natts sömn. Och som om inte det vore nog så vaknar jag ett par tre gånger där emellan för att ryggen gör ont.

Jag har atarax som jag kan ta för att sova bättre. Men tar jag dem så blir jag så slö och dåsig dagen efter, så då är den dagen ändå "förstörd". Det kvittar hur mycket jag sover så är jag ändå trött. Och nu är jag mitt uppe i tentaplugg med, och det gör inte saken bättre. Så det ska bli skönt när den är gjord så kanske jag sover lite bättre sedan och blir lite piggare.

1 kommentar:

  1. Jag är också trött på att vara trött. Är knappt aldrig ute längre, nu det senaste har jag gått och lagt mig 7-8 och igår somnade jag 8-9. Mest för att jag inte hade något att göra, men åh vad jag älskar din blogg!

    SvaraRadera