onsdag 12 oktober 2011

Att tappa aptiten.

Jag har tappat aptiten. Och det har jag nog gjort ett tag nu. Jag har gått ner runt 4 kilo, vilket är ganska mycket när man är såpass liten som jag ändå är. Jag finner helt enkelt ingen glädje i att äta. Jag kan vara hungrig, men det finns inget jag vill äta. Och när jag tänker på någon viss maträtt blir jag äcklad. Det är jätte konstigt. Jag har aldrig varit något större fan av mat, jag lever inte för ätt äta om man säger så. Jag äter för att överleva. Men nu vill jag inte äta. Jag blir illamående. Vissa dagar går det bra, vissa inte. Men än så länge så får jag i alla fall i mig ett mål mat om dagen. Men det är tråkigt, alla mina byxor är för stora och jag få ingen energi. Men det är väl något man får ta tag i. Som allt annat....

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Läste om din blogg på Pernillas blogg. Tycker att det är bra att du gör reklam för din blogg för det finns många där ute som mår lika dåligt som du. Jag har läst en liten stund men jag ska läsa lite mer.
    Du ska inte bry dig om ytliga människor som klagar på att du skriver om din blogg på Pernillas blogg.Skulle inte tro att Pernilla har något emot det för hon verkar vara en rar tjej.
    En del människor klarar inte av att höra om människor som mår dåligt. Dom kanske börjar att tänka på sina egna jobbiga tankar och känslor. En del klarar inte av det. En del är bara oempatiska.
    Jag kommer att följa din blogg och jag kommer att
    hjälpa dig så gott jag kan (om jag får).
    Jag är 46 år och jag har sviter av borrelia och har varit sjuk i 16 år så jag vet hur det kan kännas att vara deppig. Jag ska inte jämföra min fysiska sjukdom med din panikångest och depression men jag kan verkligen förstå hur det kan kännas att inte ha någon livsgnista.
    Det är många som äter s.k lyckopiller och vissa mår bra av det och fungerar bättre med dom. Ingen vill väl äta medicin men vissa människor måste det.
    Kämpa på med det jobbiga.Hoppas att du hittar en bra psykolog som är förstående. Du ska absolut inte känna dig stressad att må bra. Då tycker inte jag att hon är någon bra psykolog. Du är värd en bra psykolog. Bra att du har en bra pojkvän för dom växer inte på träd. Hälsa honom från mig med en kram.
    Kramar från Agneta Blomberg

    SvaraRadera
  2. Jag finner inte ord för hur det känns när någon utomstående bryr sig. Det känns underligt, men det ger mig hopp. Och jag får en varm känsla i magen. Jag kan bara säga tack.

    SvaraRadera
  3. Hej igen Chabo.
    Du berör mig.Du förklarar så tydligt hur du mår.Jag kan inte förstå allt till punkt och pricka. Tror att det finns många som mår ungefär som du. Man tror att många är så lyckliga och lyckade men skrapar man under ytan så är dom inte så perfekta och lyckliga. Det är inte lätt att vara lycklig. Jag har mina lyckliga stunder titt som tätt. vissa dagar önskar jag att jag legat kvar i sängen.
    Du ska veta att det är många som har panikångest.Jag kan förstå ganska mycket hur det kan kännas fast jag aldrig haft det. Känt många som har det. Det sorgliga är att läkare skriver att patienterna har panikångest när dom inte hittar orsaken till en fysisk sjukdom. Det är vanligt att dom tar till det. Det står att jag har det i mina journaler men jag svär, det har jag aldrig haft. Det borde väl jag veta. Det är verkligen svårt att hitta bra läkare. Förstår att det måste vara svårt att hitta en bra psykolog. Är man inte nöjd ska man byta.Tror att du kommer veta när du hittat rätt. Ge inte upp hoppet för det borde finnas några med mycket empati och kunskap om Panikångest och depression.
    Bra och tur att du har en bra kille. Var rädd om honom. Han verkar vara rädd om dig.
    Det är vanligt att vilja vara människor till lags. Känner själv så allt för ofta. Med åren lär man sig att sätta gränser mer. Man lär sig också att inte ta så mycket skit. Jag har börjat säga mer vad jag tycker. Jag har lärt mig att säga nej. En del människor har svårt att förstå ett nej.Vilken bokstav i ordet nej är det som du inte förstår, frågar jag då. Det finns så många människor som utnyttjar människor som är snälla.
    Det är så synd att man inte kan vara snäll mot vissa som utnyttjar det.
    Jag skriver snart igen till dig.
    Varma kramar från Agneta Blomberg (AGGE)

    SvaraRadera