lördag 15 oktober 2011

Att vinna över känslan.

Vi firade ett års dag som sagt igår jag och min pojkvän. Så jag köpte biljetter till en av våra favorit artister som hade spelning idag, turligt nog. För jag ville att vi skulle göra något mysigt tillsammans. Men under eftermiddagen smyger sig den välbekanta känslan av oro på. Jag får ont i magen, får en känsla av att vara nervös och sen pirrar det på något konstigt sätt i armarna. Vi var och lämnade vår valp hemma hos min svärfar, och jag ville inget hellre än att stanna där och vara i tryggheten hela kvällen. Fast jag hade sett fram emot denna kvällen under lång tid. Men vi kom iväg och väl där hade vi en kanon kväll. Spelningen var grym och vi hade en jätte romantisk kväll. Och mitt under kvällen slog det mig att det inte alls var farligt och den jobbiga känslan var som bort blåst.

Så istället för att följa min "instinkt" att stanna hemma och strunta i det jobbigt, som jag gjort under lång tid nu. Så tog jag tag i det hela, med lite hjälp och trängde undan det och kvällen blev kanon. Det går framåt. Man måste bara våga utsätta sig för det som är jobbigt. Men trust me, I know, det är svårt när man mår dåligt. Då vill man bara ligga i sängen och dra täcket över huvudet. Men när man väl gör dessa saker, som att träffa folk och gå ut och hitta på saker (för min del) så visar det sig att det inte alls är så farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar