onsdag 26 oktober 2011

Människan bredvid

Hej!

Eftersom Chabo har bestämt sig för att bloggen skall vara anonym än så länge kan vi kalla mig för Casper. Vem är då denne Casper? Jo jag är Chabos pojkvän och sambo, samt förhoppningsvis bästa vän. Titt som tätt kommer jag att titta in här och lämna ifrån mig några ord, hoppas att ni tycker det låter spännande och kul. Det gör i alla fall jag. Jag antar att de flesta av er som hittat hit har någon koppling till depression, ångest och eller panikångest med mera. Det är ju faktiskt så att det är vanligt i dagens samhälle. Om jag bara tittar runt mig själv så har båda mina föräldrar, två syskon, jag själv samt då Chabo drabbats av detta. Jag tror att den största anledningen till att det är såpass vanligt är för att det är så himla tabubelagt, det är inte okej att må dåligt helt enkelt.

Jag led själv av kraftig ångest och sömnproblem under flera års tid innan jag erkände det för mig själv och min omgivning. I dagens läge mår jag bra, främst tack vara min psykolog och mina nära och kära, klart att tabletterna hjälpt till lite också..

Hur som helst, vad skall mina inlägg ha för syfte i Chabos blogg då? Det låter jag er bestämma. Skriv en kommentar och berätta vad ni vill att mina inlägg skall handla om. Glöm då inte bort att inläggen skall helst kretsa kring Chabo och hennes väg från botten till toppen, samt psykiska sjukdomar.

Lite tips: hur är det att gå till psykolog? vad finns det för biverkningar kring antidepressiva? Hur är det att bo ihop med någon som är labil, osv.

Peace Out!!
//Casper

1 kommentar:

  1. skulle gärna vilka veta mer om hur det är att gå till psykolog (eftersom jag själv inte vågar mig iväg till någon), och lite mer konkreta saker på hur man tar sig upp och ur en depression, hur man ska göra för att inte få ångest m.m.... sen skulle det vara kul att veta hur ni träffades och blev ett par. :-)

    SvaraRadera