lördag 22 oktober 2011

Rör på dig och må bättre?

Idag har vi varit ute och gått i nästan tre timmar med vovven. Hur skönt som helst. Dock blir jag så trött i ryggen. Men då är det ju bra att vi går så långt och länge. Vi ska försöka komma igång bättre med träningen. Vi ska träna på morgonen innan skolan och hans jobb. Som ni vet är ju min rygg kass och det tror jag är en del i att jag mår dåligt. Kronisk värk leder ofta till frustration och depression. Jag har inte hittills hittat någon som jag hjälpa mig, men röntgen är beställd och vi ska träna mer regelbundet. Förhoppningsvis hjälper det till att lindra det hela en aning. Sen mår man ju bättre i allmänhet när man tränar och frigör endorfiner. Som i sig även lindrar smärta.
Men jag känner ju mig själv.. Jag är ganska bra på att komma med undanflykter som gör att jag inte kan eller inte hinner träna eller vad det nu handlar om. Jag kommer på så bra saker att jag till och med tror på det själv. Men nu ska jag verkligen försöka. För jag tror verkligen att det kan hjälpa mig på mer än ett sätt att börja träna ordentligt. Och bara att vi skaffade hund har gjort att vi båda kommit ut mycket mer i naturen. Och det har hjälpt jätte mycket.

2 kommentarer:

  1. Har också en kass rygg... Suttit framför datorn i 20 år, utan att träna speciellt mycket. Jag har fått råden att gå mycket, samt köra träningsprogram hemma (sjukgymnastik), det tar 20 min och kan göras oavsett om det regnar ute eller ej... ;-)
    Bra att gå till naprapat också, för min del, så blir jag av med låsningar i bröstryggen och blir upprätad. Inlägg i skorna kan också hjälpa.
    Vet att ont i ryggen drar ned humöret rejält. :(

    Men du verkar vara på rätt väg. Promenader är det bästa som finns! Kram...

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att röra på dig! Tyvärr råkar jag vara lite för lat just nu:P Härligt med hund. Har jag också tänkt skaffa för då kommer man ut mera, men det har inte blivit av. Fin blogg=)

    SvaraRadera