tisdag 4 oktober 2011

Finns ingen professionell att prata med.

Som jag nämnt tidigare går jag inte hos min psykolog längre. Då jag kände mig pressad och stressad att "bli frisk" och må bra under enbart tio akutsamtal. Jag slutade och gå dit och bestämde att jag inte behövde psykologhjälp mer. Men nu har jag insett att det är ett måste. Jag behöver professionell hjälp med att komma underfund med mitt liv och komma på varför jag började må dåligt från början. Så jag ringde läkaren igår, vilket bara det har varit ett stort projekt som jag lyckats "glömma bort" och där med skjutit på under en lång tid. Min älskling har inte heller pressat mig eller tvingat mig till att ringa. Det har fått tagit den tid det tar. Men de hade bara en psykolog, och henne vill jag inte tillbaka till, och han trodde inte att han kunde skicka mig till någon annan... Det kanske är läge att anställa någon mer? Eller åtminstone bättre på samarbetet så att man kan skicka patienter emellan olika sjukhus? Men men, jag tappade därmed orken och kraften att försöka mer så älsklingen ska ringa någon ungdomsmottagning då jag ändå har åldern inne att få komma dit. Så vi får se hur det går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar