söndag 30 oktober 2011

Har ni tips och råd om samtalsterapi?

Jag börjar blir lite nervös inför morgondagen. Ska ju som sagt till min nya psykolog då. Undra hur hon är? Om vi kommer gå varsamt in på allt, eller om hon frågar som den andra; Jaha vad vill du prata om, varför mår du dåligt? Eh, hade jag vetat det hade jag väl inte varit här? Det känns som om jag har så mycket att säga att jag inte vet var jag ska börja. Har ni något tips på hur jag ska gå till väga, om ni har någon erfarenhet om samtalsterapi? Jag skulle verkligen uppsatta det, så kanske nervositeten släpper lite också.

För övrigt har jag en bra dag idag. Mycket plugg inför tentan, men då vet jag vad jag ska göra i alla fall. Känner mig trygg med alla mina papper och mina anteckningar, sitta och skriva upp begrepp i min "begrepps-bok" och dricka kaffe. Så just nu mår jag bra. Lite stressad och nervös, men bra. Så ha en skön söndag allesammans!

2 kommentarer:

  1. Jag går i samtalsterapi, och i början var jag också nervös. Att det skulle bli obekvämt och tyst. Men mycket handlar såklart om vem du går till. Om det klickar mellan er. Men i alla fall så har jag gått ett år till henne nu och pratar cika en dag i veckan, eller mer när det har behövts, och det blir aldrig tyst mellan oss. Alltid massor att prata om. Det blir det nog mellan er också får jag hoppas. Tänk på att bara slappna av och sen svara ärligt på alla frågor. För mycket frågot lär du få. Kram:*

    SvaraRadera
  2. svar: kul att du ville vara med i veckans blogg:) en vinnare är nu utsedd så gå in och se om de va du och va de inte det så ta chansen att anmäl sig till nästa vekas tävling!
    Ett tips: följ mig på bloglovin så ser dy direkt när det kommer upp nya tävlingar:) kram

    SvaraRadera